Nábor zaměstnanců prostřednictvím sociálních sítí

Sociální sítě za poslední dobu prožily velký boom. Dostaly se do popředí života lidí a staly se pro mnohé jednou z nepostradatelných věcí v životě. Zda je to dobře či špatně je těžko definovatelné, jedno je však jasné. Příchodem sociálních sítí, se mnohé životy změnily.

 

Mezi lidmi se ujala hláška „Kdo není alespoň na jedné sociální síti, jakoby nebyl.“. A to samozřejmě nahrává mnohým zaměstnavatelům. Každého je nyní možné vyhledat na jedné zesociálních sítí a je možné se o dané osobě dozvědět to, co je potřeba nejen pro dané zaměstnání.

 

To je varovným signálem hlavně pro ty, kteří hledají zaměstnání. Dejte si pozor co na sebe na sociálních sítích a internetu obecně prozrazujete. A pokud už máte potřebu prozrazovat to, co by potenciální zaměstnavatel neměl vědět, přesvědčte se, že je to pro oči, které by to neměly vidět uzamčené.

 

Největší sítí, kde zaměstnavatelé hledají ty nejlepší do svého týmu je LinkedIn. Pokud tam tedy máte údaje, dejte si záležet na tom, aby byly pravdivé, výstižné a zaujaly. Nikdy nevíte, kdy si Vás někdo všimne.

 

Facebook, Twitter, Badoo a další sociální sítě, kde je možné spojit se s celým světem, sdílet s ním fotografie, myšlenky, nápady a aktuální rozpoložení nálady jsou sice skvělým prostředkem jak být v kontaktu s lidmi, ale nic se nemá přehánět. Každý by si měl své soukromí chránit a nikdo by neměl zapomínat, že kontakt s lidmi „face to face“ nic nenahradí.

 

Pro zaměstnavatele je v tomto ohledu výborným pomocníkem dobrá orientace na sociálních sítích. Lze si na sociálních sítích jak najít dobré zaměstnance, tak si i ověřit jací potenciální zaměstnanci jsou. K tomu Vám pomůže také jednodenní kurz: Nábor zaměstnanců na sociálních sítích.

 

Uchazeči o zaměstnání buďte obezřetní. Zaměstnavatelé začněte používat vymoženosti moderní doby. 

 

Kateřina Černostová, marketing assistant ve společnosti BILLANC PARTNERS ČR