Proč je dobré se neustále vzdělávat

V současné době je stále aktuálnějším tématem neustálé vzdělávánísemináře a školeníDoba se mění, přichází nové věci a změny jsou součástí života každého z nás.

Vzdělávání tak nekončí absolvováním školy či univerzity, ale prolíná se celým naším životem.V zaměstnání jsou „nutná“ školení na denním pořádku. Rodiče, kteří jsou nuceni doučit se vyjmenovaná slova a počítání zlomků pro uchování rodičovské autority (aby byli schopni poradit svým potomků s domácím úkolem) také ví, o čem je tu řeč.

 

Je to něco, čemu bychom se měli vyhýbat, nebo naopak něco, co bychom měli vyhledávat?

 

Ano, času je málo. Ale je potřeba si uvědomit, jaká je protihodnota. Na školu nastupujeme proto, abychom získali v budoucnu lepší práci. Proč tento postup neopakujeme i v pozdějším věku?

Řada z nás se učí pracovními úkoly, to je pravda. Ale co takhle získat znalosti ze zcela jiného oboru, naučit se něco, co člověka obohatí o jiný úhel pohledu nebo o jinou oblast znalostí?

V dnešní době existuje řada certifikátů označujících jejich držitele jako odborníky ve specifické oblasti znalostí či dovedností. To člověka opravdu odliší a dodá mu konkurenční výhodu. Když není certifikát, i pouhé absolvování určitého kurzu je dobrou vizitkou.

 

Zvláštní kategorií je online vzdělávání. Existuje několik online platforem, které nabízí kurzy vedené lidmi z nejprestižnějších světových univerzit. Takové kurzy zapojují své studenty, neboť pro jejich splnění je potřeba nejen zhlédnout výuková videa, ale i plnit a odevzdávat dané úkoly. Takový kurz je pak opravdu na úrovni předmětu na škole a jeho absolvování vypovídá nejen o zájmu, ale i znalostech studenta schopného uvedené úkoly splnit.

Je dobré se neustále vzdělávat a rozšiřovat své kompetence. Absolvované kurzy či získané certifikáty si můžete dát do svého CV nebo na svůj LinkedIn profil. Nejen, že budete zase o něco chytřejší a že získáte nové znalosti, ale navíc Vás to odliší u potenciálního zaměstnavatele.Neboť firmy si cení lidí, kteří na sobě pracují a kteří se chtějí rozvíjet. Tak proč jim to nedokázat hned v CV.

 

Pavlína Vojtěchovská, researcher ve společnosti BILLANC PARTNERS ČR